Dotti design

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Aase Tillberg - 8 februari 2011 13:11

         Detta armband och halsband är lite sommar inspirerat. Med en härlig Betty Boop och den turkosa färgen. Armbandet är bara att dra över handen och gärna kombineras med antingen stela silverarmband eller något läder armband som man virar ett par varv runt handleden.Oftast så jag kombinerar mina armband ,när jag själv har de på mig. Halsbandet är i två olika kedjor och viras två varv runt halsen och knäpps med ett rätt så rustikt haklås fram.Som ni förstår blir det ett kort halsband.        Gjorde även detta halsband i denna stilen men med andra hängen.Kanske lite indian inspirerat som en mycket god väninna tyckte det var. Mina tankar gick inte riktigt så,men det är ej fel. Hängena är ett stort löv och en liten en uggla och ett hänge av snäckskal format i blad form.      Ett armband i lila och svart med glittriga pärlor och hänge. Här kommer det att finnas ett matchande halsband i stil med de andra halsbanden i detta inlägget.        Sedan kunde jag ej motstå att göra dessa brocher(om jag nu stava det rätt,blev osäker)Lätta att använda när man inte vill ha halsband men ändå något på kavajen,västen eller klänningen som lyfter upp och piggar upp ens plagg.

Ovido - Quiz & Flashcards